Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Reflexe prvního ročníku státních maturit
Vejvoda, Michal ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Bříza, Kamil (oponent)
Předmětem bakalářské práce je reflektování nově zavedené státní maturity a jejích výsledků v prvním roce jejího spuštění. Práce si klade za cíl představení pozitivních a negativních dopadů, které státní maturita přinesla, zejména vzhledem k nárokům na práci vedení škol. Teoretická část práce se zaměřuje na seznámení s novou podobou maturitní zkoušky a jejími proklamovanými cíli, dále pak analýzou výsledků, kterých maturující žáci dosáhli, a rovněž změnami, ke kterým tvůrci státní maturity přistoupili po zkušenosti s jejím prvním ročníkem. Vychází zejména ze zveřejněných z článků a analýz v běžných i profesně učitelských médiích, z odborných publikací, oficiálních internetových stránek MŠMT a CERMAT. Praktická část práce se soustředí na analýzu výsledků dotazníku pro ředitele gymnázií a SOŠ, který měl za úkol zmapovat, jakým způsobem ovlivnilo nové pojetí maturity jejich práci. První ročník státní maturity přinesl výrazné rozdíly ve výsledcích jednotlivých škol a významný posun neúspěšnosti oproti letům předchozím. Výzkum poukázal na to, že vedení škol muselo na změnu pojetí maturit reagovat a v závislosti na typu školy mu více či méně přizpůsobovat ŠVP, učební plány či styl výuky dotčených předmětů. A rovněž na řadu negativních aspektů, které změněné pojetí maturity přineslo.
Problematické typy úloh poslechu s porozuměním didaktického subtestu maturitní zkoušky z francouzského jazyka
Fejková, Alžběta ; Suková Vychopňová, Kateřina (vedoucí práce) ; Klinka, Tomáš (oponent)
The topic of this thesis are problematic types of test items in the listening sub test of the didactic test of common part of Maturita school - leaving exam in French language. Introductory chapter of the theoretical part of the thesis focuses on the description of Maturita school-leaving exam, its origin and contemporary model. The following chapters deal with characteristics of the didactic test, its parts and individual test items. These chapters also provide a description of the examined sample, concise characteristics of grammar schools (Gymnasiums) where the research was conducted, and introduces the analytical tools which were used when examining the listening subtest in French language. On the basis of students' answers the most difficult test items of the sub test were pinpointed. KEYWORDS: didactic test, listening sub test, French language, Maturita school-leaving exam, state high school leaving exam, test item
Zavedení povinné maturitní zkoušky z matematiky z pohledu aktérů vzdělávací politiky
Prokeš, Ondřej ; Kohoutek, Jan (vedoucí práce) ; Mouralová, Magdalena (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na zavedení povinné maturitní zkoušky z matematiky. Práce popisuje zavedení povinné maturitní zkoušky z matematiky coby nástroj vzdělávací politiky. Pomocí analýzy aktérů odhaluje tvůrce a příjemce tohoto rozhodnutí. Realizovaný výzkum se zaměřuje na perspektivu ředitelů středních škol a učitelů matematiky. Práce popisuje ukotvení ředitelů a učitelů ve vzdělávací politice České republiky. Pomocí polostrukturovaných rozhovorů zjišťuje přesvědčení aktérů a analyzuje názorové průniky a neshody mezi nimi. Realizovaný výzkum je postaven na dotazování aktérů z různých typů středních škol.
Analytical assessment of grammar school pupil's ESL writings
Šiprová, Hedvika ; Dvořák, Bohuslav (vedoucí práce) ; Hofmannová, Marie (oponent)
Teoretická část diplomové práce zasazuje výzkum praktické části do širšího odborného kontextu a zabývá se specifiky hodnocení písemných projevů. Představuje důvody pro hodnocení písemných prací, rozebírá metody a způsoby jejich hodnocení, a také způsoby testování psaní. V závěru teoretické části je představen předpokládaný řídící princip - efekt washback, který ovlivnil směřování výzkumu tvořícího praktické část práce. Praktická část je rozdělena do dvou částí. V první části je za pomoci dotazníkového šetření zkoumáno užívání různých typů hodnocení mezi učiteli angličtiny jako cizího jazyka při výuce žáků gymnázií. Cílem bylo především zmapovat, kolik z nich používá analytické a/nebo multiple-trait hodnocení. Zmíněnou metodou se podařilo zjistit, že analytické hodnocení je nejvíce využívaným způsobem hodnocení. Další v pořadí bylo holistické, multiple-trait a primary-trait hodnocení. Jiné způsoby hodnocení nejsou využívány ve větší míře. Druhá část má podobu případové studie věnující se kritériím hodnocení několika pedagogů a jejich porovnáním s kritérii zkoušky Cambridge English: Preliminary a české státní maturity. Řešitelka práce se snažila zjistit, zda existují kritéria či deskriptory, které se vyskytují napříč různými systémy, a dala by se tak považovat za univerzální. Bylo nalezeno hned několik...
Zavedení povinné maturitní zkoušky z matematiky z pohledu aktérů vzdělávací politiky
Prokeš, Ondřej ; Kohoutek, Jan (vedoucí práce) ; Mouralová, Magdalena (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na zavedení povinné maturitní zkoušky z matematiky. Práce popisuje zavedení povinné maturitní zkoušky z matematiky coby nástroj vzdělávací politiky. Pomocí analýzy aktérů odhaluje tvůrce a příjemce tohoto rozhodnutí. Realizovaný výzkum se zaměřuje na perspektivu ředitelů středních škol a učitelů matematiky. Práce popisuje ukotvení ředitelů a učitelů ve vzdělávací politice České republiky. Pomocí polostrukturovaných rozhovorů zjišťuje přesvědčení aktérů a analyzuje názorové průniky a neshody mezi nimi. Realizovaný výzkum je postaven na dotazování aktérů z různých typů středních škol.
Problematické typy úloh poslechu s porozuměním didaktického subtestu maturitní zkoušky z francouzského jazyka
Fejková, Alžběta ; Suková Vychopňová, Kateřina (vedoucí práce) ; Klinka, Tomáš (oponent)
The topic of this thesis are problematic types of test items in the listening sub test of the didactic test of common part of Maturita school - leaving exam in French language. Introductory chapter of the theoretical part of the thesis focuses on the description of Maturita school-leaving exam, its origin and contemporary model. The following chapters deal with characteristics of the didactic test, its parts and individual test items. These chapters also provide a description of the examined sample, concise characteristics of grammar schools (Gymnasiums) where the research was conducted, and introduces the analytical tools which were used when examining the listening subtest in French language. On the basis of students' answers the most difficult test items of the sub test were pinpointed. KEYWORDS: didactic test, listening sub test, French language, Maturita school-leaving exam, state high school leaving exam, test item
Postava Jidáše Iškariotského prizmatem médií a veřejnosti v 21. století v kontextu státních maturit a současné populární kultury
Dostálová, Marie ; Čeňková, Jana (vedoucí práce) ; Novotný, David Jan (oponent)
Tato diplomová práce nazvaná "Postava Jidáše Iškariotského prizmatem médií a veřejnosti v 21. století v kontextu státních maturit a současné populární kultury" se věnuje biblické postavě, která zradila Ježíše Krista. Učedníka, jehož jméno se stalo synonymem pro zradu, se týkala jedna úloha v didaktickém testu z českého jazyka a literatury v rámci státních maturit v Česku v roce 2015. Studenti měli podle přídomku a dalších nápověd v zadání poznat, že se jedná o Jidáše. Na otázku si stěžovalo mnoho studentů, kteří ji považovali za těžkou, jiní tvrdili, že s předmětem nesouvisí. Ze stížností vznikla kauza, která se dostala do všech významných médií a o které se ve společnosti hovořilo. V prvních kapitolách jsou popsány oficiální požadavky k maturitě a osnovy středních škol, do nichž Bible patří. Následuje mediální pokrytí kauzy v tištěných a online médiích a na rozhlasových a televizních stanicích. Představeny jsou konkrétní názory studentů včetně jejich vtipů na toto téma, dále reakce odborné veřejnosti a uživatelů, kteří pod internetovými články o tématu diskutovali. Práce charakterizuje Jidáše Iškariotského na základě biblických evangelií a názorů odborníků. Teoretická část práce se zabývá definicí populární kultury. Z ní vychází kapitola, ve které jsou analyzována popkulturní díla, v nichž se nachází Jidáš...
Chemické vzdělávání ve Skotsku - výuka chemie na středních školách a vzdělávání učitelů chemie
Laburdová, Jiřina ; Klímová, Helena (vedoucí práce) ; Teplý, Pavel (oponent)
Česká republika (ČR) a Skotsko se umisťují na srovnatelných pozicích v mezinárodních srovnávacích testech. Vzdělávací systémy těchto zemí jsou ale velmi rozdílné. Tato práce se zaměřuje se na tři hlavní oblasti: 1) skotské vzdělávání z hlediska vyučovacích metod, propojení s praxí a uplatnění absolventů 2) studium chemie a učitelství chemie na univerzitě 3) výuku chemie ve vyšších ročnících střední školy, konkrétně na učební plány, státní závěrečné zkoušky a jejich proměnu v rámci nového kurikula Curriculum for Excellence. Bylo využito komparace učebních plánů, závěrečných zkoušek, výročních zpráv OECD, vládních publikací a také vlastních poznatků ze dvou dlouhodobých zahraničních pobytů - studijního pobytu na univerzitě ve Skotsku a pracovního pobytu na střední škole v Anglii. Byla provedena analýza skotské písemné státní maturity z chemie Higher a její testování na studentech českých středních škol a hodnocení této zkoušky studenty učitelství chemie a učiteli chemie. Výsledky ukazují, že čeští studenti jsou vzděláváni v jiných oblastech než skotští a jsou zvyklí na jiný způsob testování, který vyžaduje více znalostí a méně kritického myšlení. Výuka chemie ve Skotsku klade větší důraz na propojení témat s reálným životem a na zařazování nejnovějších vědeckých poznatků. V rámci práce byly proto zanalyzovány...
Postoje ke státní maturitě 2013
Kabele, Jiří ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Předmětem této práce je zjišťování postojů ke státní maturitě. Práce reaguje na čerstvé změny - novelizaci školského zákona (s účinností od 1. ledna 2013) a Vyhlášky o bližších podmínkách ukončování vzdělávání ve středních školách maturitní zkouškou (s účinností od 9. listopadu 2012). Teoretická část se zaměřuje především na dosavadní zkoumání fenoménu státní maturity, přináší analýzu managementu změny státní maturity, změny jejího logistického modelu pro rok 2013 a přímého dopadu na management SŠ a pedagogické pracovníky. Cílem práce v praktické části je analýza postojů pedagogických pracovníků, kteří přicházejí prakticky do styku s fenoménem státní maturity. Použitou vědeckou metodou bylo dotazníkové šetření. Práce přispívá k poznání jak teorie, tak i praxe státní maturitní zkoušky hlavně z pohledu středního (ředitelé středních škol a jejich zástupci) a nižšího managementu (učitelé středních škol nabývající funkcí hodnotitelů, zadavatelů, školních maturitních komisařů či předsedů maturitních komisí). Závěrem práce je konstatování, že negativní postoj pedagogické obce ke státním maturitám, který byl zřejmý v uplynulých dvou ročnících, bohužel i přes změny provedené v logistickém systému stále přetrvává. Proto očekáváme, že v budoucnosti státní maturita dozná dalších změn. KLÍČOVÁ SLOVA: státní maturita,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.